Martin Macík. Druhý na Rallye Dakar 2023 

Když startoval na Rallye Paříž-Alžír-Dakar v roce 1985 první český náklaďák, nebyl Martin Macík ještě na světě. Do cíle tehdy dojela posádka Jiřího Moskala s vozem Liaz na třináctém místě. O rok později se do saharských dun vydaly i kopřivnické Tatry. Karel Loprais je dodnes legendou, která na Dakaru pokračuje spojena se jménem jeho synovce Aleše Lopraise.

V ročníku 2023, kdy se jela Rallye Dakar byl na startu Rallye Dakar i Martin Macík. Za volantem nákladního vozu Iveco dosáhl na svůj zatím největší úspěch – skončil na druhém místě.

Životopis Martina Macíka? Vášeň pro velká auta zdědil po tátovi

Jeden z nejúspěšnějších českých automobilových závodníků se narodil 23. dubna roku 1989 ve středočeském Benešově. Vůni benzínu podlehl už jako kluk, krátce poté, co se naučil jezdit na kole, mu otec, který je mu nejbližším partnerem i v současnosti, koupil dětskou krosovou motorku.

To byla jeho první zkušenost s řízením „něčeho s motorem“. Možná i ona rozhodla o tom, že se Martin Macík, který hrál v žákovských kategoriích basketbal, rozhodl pro kariéru automobilového závodníka. Následoval tak svého otce Martina Macíka staršího, který podnikal jako tiskař a účastí na Dakaru si v kabině Liazu splnil už tajný sen už v roce 2003. V roce 2010 pak dosáhl na jihoamerickém Dakaru na čtvrté místo.

Martin Macík mladší se Dakaru zúčastnil poprvé v roce 2013, tehdy ještě jako navigátor. O dva roky později už velký Liaz řídil sám. V roce 2022 byl (už s vozem Iveco) sedmý, v ročníku 2023, který se jel v Saudské Arábii, vyhrál prolog a pět etap a celkově skončil druhý.

Martin Macík jezdí v rodinné stáji MM Technology, kterou vybudoval společně se svým otcem. V letech 2020 a 2021 získal ocenění v kategorii Zlatý volant v nejstarší české motoristické anketě. Ještě dodejme, že je držitelem bakalářského titulu na Unicorn College v oboru ekonomie a management.