Miroslav Šlouf: Muž v pozadí se vrací

[adsenseyu1]

V souvislosti s prezidentskou kandidaturou Miloše Zemana se do popředí zájmu veřejnosti dostává jméno lobbisty Miroslava Šloufa. Kdo je tajemný muž, který  stojí v pozadí Zemanovy kandidatury na post prezidenta České republiky? Přečtěte si jeho životopis.

Narodil se 19. září roku 1948, vzdělání získal na střední průmyslové škole a na pražské Vysoké škole ekonomické. Do politiky se aktivně zapojil už za bývalého režimu – v roce 1974, za nejtvrdší husákovské normalizace, se stal předsedou obvodního výboru SSM (Socialistický svaz mládeže) na Praze 3, postupně se dopracoval až na post místopředsedy ÚV SSM (1982-1986).

Mezi roky 1981-1992 byl Miroslav Šlouf poslancem České národní rady, po listopadu 1989 dokonce krátký čas fungoval coby jeden z jejích místopředsedů (do června 1990). Od roku 1975 do roku 1991 byl členem KSČ.

V roce 1994 se Miroslav Šlouf do politiky vrátil, když se stal členem ČSSD, kterou tehdy vedl Miloš Zeman. Šlouf se postavil do čela týmu jeho poradců a významně přispěl k Zemanově úspěchu v parlamentních volbách v roce 1998. V této době se Miroslav Šlouf poprvé dostal do hledáčku investigativní žurnalistiky – právě jeho tým připravil akci Olovo, která měla zdiskreditovat oblíbenou sociálnědemokratickou političku Petru Buzkovou.

V roce 2000 se Miroslav Šlouf neúspěšně pokusil kandidovat do Senátu, po roce 2002 pak jeho vliv na politické dění v České republice nabral prudký pád – Vladimír Špidla, nový sociálnědemokratický předseda vlády, odmítl se Šloufem pro aféry, s nimiž byl spojen, spolupracovat, stejně jako později Jiří Paroubek. V roce 2009 Miroslav Šlouf ze strany odešel a vstoupil do Strany práv občanů (Zemanovci).

V současné době se Miroslav Šlouf, předseda krajského výboru Zemanovců v Praze,  angažuje ve volební kampani kandidáta na prezidenta Miloše Zemana a nepotvrzené zprávy hovoří o tom, že právě on je prostředníkem toku financí mezi Zemanem a ruskou naftařskou společností Lukoil, pro kterou pracuje Šloufova soukromá poradenská firma Slávia Consulting. Sám Miroslav Šlouf přispěl na Zemanu předvolební kampaň částkou 1 milion korun.

[adsenseyu2]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *