Jiří Vyorálek. Divácky se prosadil jako Klement Gottwald

Kolik českých herců si může dát do své biografie, že si někdy zahráli prvního komunistického prezidenta československé historie Klementa Gottwalda? Jiří Vyorálek mezi nimi nechybí. Nenáviděného prezidenta, který se nakonec ze strachu před zradou vlastní strany prakticky upil k smrti, si zahrál v seriálu České století.

Životopis Jiřího Vyorálka? Válí na jevišti, ve filmu i na televizní obrazovce

Jiří Vyorálek, úspěšný herec s výrazným hlasem i zjevem se narodil 13. června 1974 v Třebíči. Ve své kariéře pohybuje mezi divadlem, televizí a filmem. Po absolvování studia činoherního herectví na Janáčkově akademii múzických umění v Brně, se Jiří Vyorálek vydal na cestu, která přináší stále významnější role a ocenění.

Svoji divadelní hereckou kariéru Jiří Vyorálek započal v brněnském divadle Husa na provázku, kde strávil sedm let, během kterých si zahrál v mnoha úspěšných divadelních kusech. Právě na Provázku si Jiří Vyorálek vysloužil nominaci na Cenu Thálie za vícedílný cyklus inscenací s názvem Sto roků kobry, který režíroval Vladimír Michálek na motivy Fjodora Michajloviče Dostojevského.

Od roku 2013 je Jiří Vyorálek kmenovým členem souboru pražského Divadla Na zábradlí. Mezi jeho významné divadelní role patří například výkony v představeních „Zlatá šedesátá“, „Buržoazie“, „Cizinec aneb Člověk je tak jako tak vždycky trochu vinen“, „Hamleti“ a „Krásné psací stroje!“.

V televizním a filmovém světě se Jiří Vyorálek v mnoha rolích, tou nejvýznamnější je patrně už zmíněný Klement Gottwald v minisérii „České století“. Druhým velkým hereckým počinem pak byl jeho Jaroslav Valenta v seriálu „První republika“. Ve filmu se objevil v různých rolích, například ve snímcích „Muži v říji“, „Masaryk“ a „Milada“, který mapoval tragické životní osudy Milady Horákové. Velkou popularitu mu v posledních letech získal detektivní seriál Stíny v mlze, kde si zahrál kriminalistu Martina Černého.

Jiří Vyorálek je známý svým přístupem k herectví, kde se snaží působit přirozeně a bez zbytečného expresivního přehrávání. Jeho umělecká cesta je příkladem toho, jak lze skloubit divadelní vášeň s televizním a filmovým herectvím.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *